(«Brother»)
Ο ήρωας της ταινίας, ο Ντανίλα, είναι έντονα συναισθηματικός, συμπονετικός, ακούει συνέχεια την αγαπημένη του μουσική και βοηθάει τους αδύναμους. Παράλληλα είναι αδίστακτος, επιβάλει το δίκαιο, ακόμα και με λάθος τρόπο. Σκοτώνει αβέρτα κουβέρτα, χωρίς δεύτερες σκέψεις αλλά πάντα βάση των ηθικών κανόνων που ακολουθεί, της “ηθικής του δρόμου”. Άλλωστε, στην Αγία Πετρούπολη της μετασοβιετικής εποχής, η βία και η ανομία αποτελεί καθημερινότητα. Η Δυτική κουλτούρα έχει εισβάλει στην κοινωνία και η νεολαία είναι ευτυχισμένη καταναλώνοντας ναρκωτικά και μακντόναλντς.
Ταινία γεμάτη μουσικές που έχουν
κυρίαρχο ρόλο, αν και δεν μου άρεσε η ρώσικη λαϊκο-ποπ, ομολογουμένως η μουσική χρησιμοποιείται πολύ εύστοχα. |
Ο σκηνοθέτης Σεργκέι Μπαλαμπάνοφ, απεβίωσε το 2013, μόλις 54 ετών. Με τις 14 ταινίες που πρόλαβε να κάνει στο προσωπικό του ύφος, αναγνωρίστηκε ως ένας από του καλύτερους χρονογράφους της χαοτικής Ρωσίας της δεκαετίας του 90. Ο άλλοτε πανίσχυρος Ρωσοεβραίος δισεκατομμυριούχος Μπόρις Μπερεζόφσκι και εχθρός της πολιτικής του Πούτιν, κάποια στιγμή είχε δηλώσει “Αν θες να καταλάβεις πως ήταν η Ρωσία τη δεκαετία του 90, δες το «Brother»”.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο πρόσωπο του ηθοποιού Σεργκέι Μποντρόφ Τζούνιορ, ο σκηνοθέτης βρήκε την αθωότητα και την αφέλεια που χρειαζόταν να εκπέμπει ο χαρακτήρας του Ντανίλα. Με τον ίδιο ηθοποιό γύρισε και το «Brother 2», όπου τα αδέρφια πάνε προς Αμέρικα μεριά. Ο Μποντρόφ Τζούνιορ είναι γιός του πρεσβύτερου Σεργκέι Μποντρόφ, σκηνοθέτη του «Mongol» και του «Αιχμαλώτου του Καυκάσου» όπου πρωταγωνιστούσε και ο Τζούνιορ. Ο Τζούνιορ αφού κατέκτησε ένα κύρος στη Ρωσία ως ηθοποιός, το γύρισε στην σκηνοθεσία. Η πρώτη του ταινία «Syostry» (δεν την έχω δει ακόμα, υπόσχομαι όμως να γράψω σύντομα την άποψή μου) έκανε επιτυχία στη Ρωσία. Γυρίζοντας την δεύτερη («Messenger»), ταξίδεψε μέχρι τον Καύκασο. Στις 20 Σεπτεμβρίου του 2002, μια χιονοστιβάδα παρέσυρε εκείνον και όλο το συνεργείο. Ποτέ δεν βρέθηκαν τα πτώματά τους.